Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná výuka počátečního psaní se zaměřením na analýzu písanek pro 1. - 3. ročník ZŠ
AUJEZDECKÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá analýzou písanek pro žáky 1. - 3. ročníku základních škol, jejich využitím ve výuce a rozvojem písařských dovedností během počátečního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou, přičemž výzkumná část je doplněna řadou tabulek a grafů. Teoretická část je zaměřena na současný přístup k výuce psacího písma s ohledem na vázaný a nevázaný typ písma, jeho historii, znaky, názory a komentáře odborníků a veřejnosti. Výzkumná část analyzuje vybrané písanky nakladatelství Nová škola, s. r. o., Fraus, SPN, Alter a Taktik. Součástí výzkumu je také dotazníkové šetření zaměřené na zjištění podílu používaných písanek od různých nakladatelství.
Rozvoj grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování
Mlčáková, Renata
Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování. Při osvojování písařských dovedností se někteří začínající školáci potýkají s nesnázemi. Jsou-li obtíže v psaní "výraznějšího" charakteru a přetrvávají, mohou nepříznivě ovlivnit úspěšnost dítěte ve škole a zasáhnout oblast jeho sebedůvěry. Cílem snažení pedagoga by mělo být pomoci dítěti v mnohdy nelehkém zdolávání písařských obtíží, zkrátit období, kdy obtíže dítěte nejsou adekvátně řešeny a fixují se. Teoretická část práce shrnuje poznatky týkající se rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování v širších souvislostech. Ukazuje na nezbytné propojení poznatků o písmu, předškolní přípravě na psaní, výuce počátečního psaní, diagnostice, prevenci i intervenci obtíží. Upozorňuje na některé klíčové momenty, které mohou počátky osvojování psaní ovlivnit. Výzkumná část se zaměřuje na ověření praktického uplatnění navrhovaných relaxačních grafomotorických cvičení - navrhovaného sešitu relaxačních grafomotorických cviků "Chceš si čmárat i pěkně psát?" a pěti speciálních cvičení při rozvoji grafomotoriky školních začátečníků v počátečním psaní. Výzkumná část byla založena na pedagogickém experimentu. V rámci experimentu byl vytvořen nestandardizovaný test, zaměřený na zjištění úrovně (kvality) grafomotorického...
Rozvoj grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování
Mlčáková, Renata
Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování. Při osvojování písařských dovedností se někteří začínající školáci potýkají s nesnázemi. Jsou-li obtíže v psaní "výraznějšího" charakteru a přetrvávají, mohou nepříznivě ovlivnit úspěšnost dítěte ve škole a zasáhnout oblast jeho sebedůvěry. Cílem snažení pedagoga by mělo být pomoci dítěti v mnohdy nelehkém zdolávání písařských obtíží, zkrátit období, kdy obtíže dítěte nejsou adekvátně řešeny a fixují se. Teoretická část práce shrnuje poznatky týkající se rozvoje grafomotoriky a psaní v počátečním vyučování v širších souvislostech. Ukazuje na nezbytné propojení poznatků o písmu, předškolní přípravě na psaní, výuce počátečního psaní, diagnostice, prevenci i intervenci obtíží. Upozorňuje na některé klíčové momenty, které mohou počátky osvojování psaní ovlivnit. Výzkumná část se zaměřuje na ověření praktického uplatnění navrhovaných relaxačních grafomotorických cvičení - navrhovaného sešitu relaxačních grafomotorických cviků "Chceš si čmárat i pěkně psát?" a pěti speciálních cvičení při rozvoji grafomotoriky školních začátečníků v počátečním psaní. Výzkumná část byla založena na pedagogickém experimentu. V rámci experimentu byl vytvořen nestandardizovaný test, zaměřený na zjištění úrovně (kvality) grafomotorického...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.